Servind

Dopady opatření na česko-německé hranici

Dopady opatření na česko-německé hranici

Nová opatření na česko-německé hranici způsobují velká zpoždění kamionových přeprav při exportu či tranzitu a kladou na profesionální řidiče další nepřiměřené nároky.

Česká přepravní společnost VCHD Cargo má flotilu více než 160 nákladních vozidel. Většina z nich jezdí na mezinárodních linkách. Vzhledem k tomu, že Německo s ohledem na šíření nových mutací koronaviru (onemocnění covid-19) a vysoké počty nakažených osob zařadilo Českou republiku do rizikových států, je společnost VCHD Cargo postavena před problémy spojené s novými opatřeními na státních hranicích.

Na všech hraničních přechodech s Německem se od 15. 2. 2021 provádějí kontroly oprávněnosti vstupu do země a testů na koronavirus. Výjimku nemají ani profesionální řidiči mezinárodních kamionových přeprav.

„V tomto týdnu očekáváme v mezinárodních přepravách řadu zpoždění. Situace navíc zhoršila již tak obtížnou situaci řidičů, kteří stojí v boji proti koronavirové epidemii hned za první linií a zabezpečují zásobování společnosti,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva VCHD Cargo Ing. Petr Kozel.

Dopady nových opatření na česko-německých hranicích:

- Neexistuje prakticky žádná možnost (kromě Prahy) provést antigenní test ve večerních či nočních hodinách. To je pro některé řidiče velká komplikace.

-  Kromě státní hranice není možné se nechat otestovat bez objednání. Bohužel kvůli zpožděním jen u málokterého řidiče dokážeme odhadnout kde a v kolik hodin bude mít za dva dny čas na vyšetření.

- U testovacích míst na hranicích jsou 2-3 hodinové fronty, v současné době navíc často ve velikém mrazu. Pro řidiče to prakticky znamená nutnost strávit velkou část povinné odpočinkové pauzy v řadě na odběr testovacího vzorku na COVID-19.

- V místech odběru na hranicích jsou velmi omezené možnosti hygieny pro řidiče.

- Přes slibované používaní rychlých pruhů pro řidiče kamionů s antigenním testem, tyto často nefungují nebo nejsou k dispozici.

„Všechny výše uvedené skutečnosti především způsobují velké zdržení, které se často nedá predikovat. To pro nás představuje největší problém. S našimi zákazníky máme termínované nakládky a vykládky, navíc systém přepravy výměnných nástaveb funguje na principu meeting pointů uprostřed trasy, kde se dvě linky setkají a vymění si náklad. Tím se šetří finanční náklady i čas. Zpoždění jedné linky však ovlivní i pozdní dodání na lince druhé. To vše ovlivňuje disponování vozidly a časem našich zaměstnanců-řidičů, kteří jsou od počátku pandemie exponovanou skupinou a jsou na ně kladeny velmi vysoké nároky, jak v oblasti hygienických tak režimových opatření,“ konstatuje Ing. Kozel.

Datum zveřejnění

17.2.2021

Zdroj informací

VCHD Cargo

Výběr jazyka

SAČR

Facebook

Naše Projekty

AutoWeek

Page generated in 0.3768 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál