Servind

Nadměrné přepravy zpestřením logistické praxe

Nadměrné přepravy zpestřením logistické praxe

„Gebrüder Weiss řeší každoročně vyšší stovky přeprav, které jsou svými rozměry, hmotností nebo charakterem neobvyklé a pro naše kolegy jsou vždy profesní výzvou, která je zároveň i určitým zpestřením jejich obvyklé činnosti,“ říká Jan ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR Kodada.

Výstavba vodní elektrárny - Stardalen, Norsko

Pro rakouské klienty Gebrüder Weiss loni na jaře k přepravil komponenty malé vodní elektrárny. Do norského Stardalenu byly potupně převezeny součásti z Rakouska, Španělska a Turecka za použití kombinace silniční, námořní a trajektové dopravy.

„Největší náklady měly rozměry 5,55 x 4,00 x 3,25 m a jejich hmotnost dosahovala 46 000 kg. V tomto konkrétním případě se jako nejnáročnější ukázala mimořádně členitá morfologie terénu na území Norska. Všechny nástrahy velmi malých přístavů, úzkých silnic i strmých hor se však podařilo překonat a všechny komponenty vodní elektrárny dorazily v pořádku a včas na místo určení,“ uvádí Jan Kodada.

Závod s časem na cestě z Přerova do Antverp

Mimořádnou zásilku si vzal Gebrüder Weiss na starost v okamžiku, kdy se ukázalo, že v důsledku změny rozměrů došlo na poslední chvíli k uvíznutí nákladu v Přerově v České republice. „Klient se na nás obrátil v situaci, kdy se neúspěšně snažil najít způsob, jak přesunout dva kusy nákladu do Antverp k nalodění a další přepravě do Chile. První z jednotek měla rozměry 12,00 x 4,60 x 4,30 m a hmotnost 5 t, druhá měla hmotnost dokonce 15 t a rozměry 10,50 x 5,50 x 4,20 m. Pro přepravu takového nákladu po německých a belgických silnicích je potřeba zvláštní povolení. K tomu ale s ohledem na termín vyplutí lodi z antverpského přístavu, nezbýval dostatek času,” vysvětluje Jan Kodada. Gebrüder Weiss proto zvolil netradiční cestu a namísto kratší pozemní cesty do Antverp se rozhodl odvézt náklad do Gdaňsku, na lodi RORO jej přepravit do Belgie a v rámci antverpského přístavu jej přesunout k nakládce do příslušného plavidla na pontonu.

„Díky našemu pružnému a vskutku nestandardnímu řešení jsme dokázali dopravit náklad do Antverp včas, dokonce s rezervou 24 hodin před uzávěrkou nakládky zaoceánské lodi do Chile,” konstatuje Jan Kodada.

Nový most pro Oslo

„Pro našeho klienta, kterým je strojírenský závod v Rumunsku, jsme realizovali transport ocelového mostu přímo do centra norské metropole. S délkou 39 m a hmotností 72 t se přímý převoz po příliš úzkých cestách v norském přístavu ukázal jako nereálný,” vysvětluje Jan Kodada. Po vylodění mostu z námořní lodi v Oslu proto Gebrüder Weiss pro finální fázi přepravy zajistil plovoucí jeřáb, který náklad vyzvednul a přepravil jej přímo na místo jeho instalace poblíž budovy Norské státní opery a baletu v Oslu.

„Využití plovoucího pontonového jeřábu nám umožnilo překonat místo, které bylo pro celou operaci kritické,“ dodává Kodada.

Stěhování obydlí z Dubaje do Constanty

Další rumunský zákazník loni na podzim u Gebrüder Weiss objednal přestěhování ubytovacího zařízení z průmyslové zóny v Dubaji přes přístav Jebel Ali do Constanty v Rumunsku. „Mezi těmito dvěma destinacemi neexistuje přímé nákladní lodní spojení nákladní oceánská služba. Proto bylo nezbytné zajistit kontejnerové plavidlo z Jebel Ali do Istanbulu, kde byl náklad o rozměrech 22,50 x 6,70 x 5,20 m a hmotnosti 56 t překládán na loď mířící do přístavu v Constantě. Právě rozměry a hmotnost nákladu byly výzvou pro bezpečnou překládku a doruční zásilky na její konečnou destinaci poblíž důležitého rumunského přístavu,” vypráví Jan Kodada.

Silniční přeprava Švédsko - Srbsko

Pro klienta z Číny zajišťoval Gebrüder Weiss převoz dvojice kolových nakladačů Caterpillar z výrobního závodu ve Švédsku do největšího evropského měděného dolu poblíž města Bor v Srbsku. „S ohledem na rozměry obou strojů bylo nutné cestovat v noci, navíc po celé trase transportu s policejním doprovodem. Přestože každý z nakladačů má hmotnost bezmála 52 t a jeho rozměry jsou 11,43 x 3,97 x 4,17 m, nečinila tato zakázka našim zkušeným kolegům žádné mimořádné obtíže,“ uvádí Kodada.

Transport hydraulického lisu z Číny

Další výjimečnou přepravní zakázkou Gebrüder Weiss byl přesun hydraulického lisu s hmotností 80 000 kg. Toto zařízení bylo potřeba vyzvednout v Šanghaji, s využitím plavidla RORO jej odvézt do německého Bremehavenu a odtud po silnici do Rumunska. „Tento o poznání složitější způsob kombinující lodní přepravu se silniční jsme zvolili zejména pro její spolehlivost a vyšší rychlost ve srovnání s námořním transportem break bulk zásilek přes Černé moře. Tato konkrétní úspěšně provedená zakázka se stala základem další spolupráce. Pro stejného klienta jsme v následujícím období přepravili v součtu 2000 tun dalšího nákladu,“ uvádí Jan Kodada.

Datum zveřejnění

17.3.2021

Zdroj informací

Gebrüder Weiss

Fotogalerie

Výběr jazyka

SAČR

Facebook

Naše Projekty

AutoWeek

Page generated in 0.3857 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál