Ve výrobním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi zástupci společnosti DHL a Škoda Auto převzali první elektrický tahač eTGX Ultra Low Liner (lowdeck) vybavený trakčním elektromotorem o výkonu 330 kW a šesti akumulátory o celkové využitelné kapacitě 480 kWh pro dojezd až 500 km.
Elektrický model eTGX a je průkopníkem ve své třídě z hlediska modulárního systému akumulátorů a variability volitelných konfigurací. Tahače MAN eTGX ve variantě lowdeck jsou vyvinuty speciálně pro požadavky velkokapacitní dálkové dopravy. Žádný jiný sériově vyráběný elektrický tahač nedokáže přepravovat návěsy s vnitřní výškou 3 m a objemem nákladu až 100 m3.
Elektricky poháněné nákladní vozy MAN nabízejí velkou škálu konfigurací. Model eTGX ve verzi Ultra Low Liner s výškou točnice pouhých 950 mm, velmi krátkým rozvorem 3,75 m a maximální kapacitou akumulátorů se dokonale hodí pro logistiku v automobilovém průmyslu s velkoobjemovými návěsy.
Díky modulární koncepci hnacího ústrojí se čtyřmi, pěti nebo šesti akumulátory s celkovou využitelnou kapacitou až 480 kWh pro dojezd až 500 km a dvěma volitelnými verzemi trakčního elektromotoru o výkonu od 210 až do 410 kW lze tahač eTGX optimálně přizpůsobit pro různé přepravní úlohy. Kromě standardní technologie nabíjení CCS s výkonem až 375 kW lze eTGX objednat také s novým standardem MCS – zpočátku s nabíjecím výkonem 750 kW a později až 1 MW.
Komplexní služby pro nákladní elektromobilitu
Komplexní poradenství MAN v oblasti eMobility zahrnuje konkrétní analýzy provozu vozidel zákazníků a požadavků na nabíjecí infrastrukturu. Nabídka služeb společnosti MAN zahrnuje také zajištění nabíjecí infrastruktury prostřednictvím partnerství s dodavateli technologií.
Stejně jako u konvenčně poháněných modelů jsou pro nová elektrická vozidla MAN k dispozici rozšířené digitální služby, servisní smlouvy a financování speciálně přizpůsobené e-mobilitě.
13. 05. 2025
MAN
Foto: MAN