Servind

Kde natankovat? Rozhoduje cena a kvalita pohonných hmot, ale i nabídka občerstvení

Kde natankovat? Rozhoduje cena a kvalita pohonných hmot, ale i nabídka občerstvení

Podle průzkumu společnosti MOL načerpá více než polovina českých řidičů (54,4 %) při většině návštěv čerpací stanice kromě pohonných hmot i energii v podobě kávy. Alespoň někdy tak činí 91 % řidičů. Pro některé z nich je to navíc pravidelný rituál, každý druhý sáhne i po něčem k jídlu. Právě nabídka, cena a kvalita občerstvení je po pohonných hmotách nejdůležitějším faktorem při výběru pumpy.

Čerpací stanice již dávno nejsou jen místem pro natankování pohonných hmot. Řidiči je stále častěji využívají jako místo odpočinku a občerstvení během delších cest. Cena pohonných hmot je stále nejvýznamnějším kritériem, podle kterého se motoristé rozhodují při výběru konkrétní čerpací stanice. Český řidič je však stále náročnější a vyžaduje již více než to, především široký výběr chutného občerstvení a kvalitní kávu, naznačují výsledky průzkumu. Na cenu pohonných hmot se dnes při výběru pumpy dívá 70 % respondentů, jejich kvalita je klíčová pro 49 %. Občerstvení poté sleduje 44 % aktivních řidičů v Česku.

Občerstvení jako v kavárně

Při svých cestách se čeští motoristé občerstvují nejčastěji kávou, alespoň někdy tak činí celých 91 % z nich. Ta podle nich má především chutnat a být kvalitní. Pro 42 % řidičů je ale i v tomto ohledu důležitá cena, která by měla být ideálně do 40 korun, určitě by ale neměla přesáhnout korun padesát. Čeští konzumenti mají jasnou představu o tom, jaká je kvalitní káva. Vždyť denně ji pije 76 % Čechů a ročně jí spotřebujeme na 35 tisíc tun. „Celých 56 % dotázaných řidičů v našem průzkumu je přesvědčeno, že káva na čerpacích stanicích je srovnatelná s kavárenskou,“ upřesňuje Ivo Velíšek, retail shop sales manager MOL Česká republika a dodává: „Není proto překvapením, že se jí každý měsíc ve Fresh Corner vypije asi milion šálků. Dnes již třeba i v okénku Fresh Corner Drive nebo v obchodním centru Arkády Pankrác, kde jsme vloni otevřeli první Fresh Corner mimo čerpací stanice.“

Kromě kávy čeští řidiči při návštěvě čerpací stanice rádi sáhnou po bagetě či panini (57 %), stejné procento volí studený nealkoholický nápoj. V oblibě je na pumpách i sladké pečivo, které si kupuje 28 % motoristů a dále teplé nápoje (24 %). V poslední době roste zájem také o nabídku teplých jídel, např. těstovin či polévek, které ráda využívá pětina řidičů. „Význam občerstvení a kávy na čerpacích stanicích roste především u mladých lidí. Svou roli zde hraje jistá míra konzervativnosti v konzumaci nápojů a potravin u starších ročníků, ale také jejich menší zastoupení mezi lidmi absolvujícími pravidelně delší trasy, které občerstvení na čerpací stanici vyžadují,“ uzavírá Tomáš Lux, retail manager MOL Česká republika.

O průzkumu: Průzkum MOL ČR realizovala agentura IPSOS za pomoci nástroje Instant Research na podzim 2018. V on-line dotazníku odpovídalo 1049 aktivních řidičů ve věku 18 až 64 let z celé České republiky.

MOL Česká republika, s. r. o. je dnes s 306 čerpacími stanicemi druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic na českém trhu. Silnou pozici zastává MOL také v oblasti velkoobchodu, kde patří k vedoucím obchodním společnostem v oblasti distribuce a prodeje motorových paliv a maziv. Ambicí Skupiny MOL v ČR je stát se první volbou pro zákazníky jak v maloobchodě, tak v oblasti velkoobchodu.

www.molcesko.cz

Datum zveřejnění

6.2.2019

Zdroj informací

MOL Česká republika, s.r.o.

Fotogalerie

Výběr jazyka

SAČR

Facebook

Naše Projekty

AutoWeek

Page generated in 0.2851 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál