Servind

Toyota nainstalovala do závodu Honsha generátor energie na bázi palivových článků

Toyota nainstalovala do závodu Honsha generátor energie na bázi palivových článků

Společnost Toyota Motor Corporation informovala o úspěšném vyvinutí stacionárního generátoru energie na bázi palivových článků (FC generátor energie), využívající systém palivových článků (FC) elektromobilu Toyota Mirai, poháněného vodíkovými palivovými články (FCEV). FC generátor energie byl nainstalován v prostorách závodu Honsha v Toyota City a započaly ověřovací zkoušky.

FC generátor energie využívá klíčové komponenty systému, který najdeme na palubě Toyoty Mirai, tedy sadu palivových článků (tzv. FC stack), jednotku řízení energie (PCU) a sekundární baterii, vždy ve dvou provedeních. Komponenty ze systému palivových článků modelu Mirai nasazuje Toyota s cílem nabídnout vysoce výkonný generátor energie za rozumnou cenu. Vývoj generátoru energie probíhal ve spolupráci Toyoty a společnosti Toyota Energy Solutions, Inc.

V rámci ověřovacích testů se bude elektřina vyrobená FC generátorem energie využívat v závodu Honsha. Samotný generátor energie má být v provozu 24 hodin denně při jmenovitém výkonu 100 kW. Technici plánují ověřovat a vyhodnocovat energetickou účinnost (množství elektřiny vyprodukované na jednotku vodíku), stabilitu výkonu na výstupu, odolnost a náročnost údržby generátoru.

Na základě výsledků ověřovacích testů pak bude Toyota používat FC generátory energie v dalších svých závodech. Generátory energie bude pohánět vodík získávaný během výroby komponent systému FC i ve fázích vyhodnocování a testování, Toyota chce tímto způsobem vyvinout a implementovat technologie nabízející efektivní využití vodíku.

V roce 2015 oznámila Toyota strategický plán Toyota Environmental Challenge 2050, jehož cíle zahrnují i výrobní závod s nulovými emisemi CO2. V rámci naplňování tohoto cíle bude Toyota i nadále usilovat o snižování množství emisí CO2, které produkuje v rámci svých výrobních procesů.

Ve snaze o širší využití systému palivových článků, který Toyota vyvinula pro FCEV, chce automobilka zvážit praktické možnosti používání FC generátoru energie. To zahrnuje výzkum, vývoj a projednání možných obchodních modelů zaměřených na podporu zájmu o tento generátor energie v komerční sféře, např. cestou zvyšování energetické účinnosti a odolnosti s cílem generátor dále zmenšovat a zlevňovat.

Základní specifikace FC generátoru energie

• Šířka × Délka × Výška

2,3 × 4,5 × 2,5 m

• Hlavní systémy FC převzaté z modelu Mirai

Sada palivových článků (FC stack), jednotka řízení energie (PCU), sekundární baterie, vzduchový kompresor

• Jmenovitý výkon

100 kW

• Účinnost výroby energie (na výstupu)

Cílová hodnota nejm. 50 %

• Jmenovité napětí / počet fází / kmitočet

AC 210 V / 3F, tři vodiče / 50/60 Hz

• Typ palivového článku

Tuhý polymerní elektrolyt

• Čistota vodíku

Čistý vodík (99,97 %)

• Doba najíždění

40 sekund (k dosažení jmenovitého výkonu)

Datum zveřejnění

19.9.2019

Zdroj informací

Toyota

Fotogalerie

Výběr jazyka

SAČR

Facebook

Naše Projekty

AutoWeek

Page generated in 0.3841 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál