Servind

Poslanec Jiří Bláha podpořil deregulaci STK a vyzval zúčastněné strany k jednání jak oblast technických kontrol vozidel nejlépe reformovat

Poslanec Jiří Bláha podpořil deregulaci STK a vyzval zúčastněné strany k jednání jak oblast technických kontrol vozidel nejlépe reformovat

Poslanec Jiří Bláha, podpořil nedávný dopis Mgr.Jakuba Kopřivy z MDČR směrovaného poslancům, jenž podporuje deregulaci a zrušení předepsané formy a rozměrů pracoviště ze zákona 56/2001 Sb., přičemž vyzval všechny zúčastněné strany z branže k jednání nad nejlepším možným modelem jak systém technických prohlídek reformovat, aby tento vykazoval lepší výsledky kontrol a přitom méně zatěžoval jak konečné spotřebitele, dopravu, tak i autoservisy, na co ASEM dlouhodobě poukazuje.

Jako první krok k nápravě zvolil konferenci o STK, která se 18.9.2019 konala na půdě Poslanecké sněmovny ve velkém jednacím sále, za účasti zástupců majitelů STK na straně jedné, autoservisů na straně druhé a dalších dotčených organizací, kteří mají k oběma skupinám neutrální postoj, ale sami by kroky ke zlepšení uvítali.

Zájem o téma a účast byla vysoká a výměny názorů byly občas i emotivní, čemu se není možné divit, nicméně konference přinesla i spousty objektivních názorů, které by měly být podkladem pro další schůzky, na kterých by se všechny problematické body měly projednat a nakonec i výsledek jednání být představen Ministerstvu dopravy jako základ pro další úpravy předpisů s kontrolami spojených. Je totiž již dnes jasné, že u samotného zrušení regulace a předepsané formy pracoviště zůstat nemůže a samotné Ministerstvo dopravy uvítá podporu při řešení této problematiky představením návrhů od lidí mající maximální zkušenosti z dnešní praxe.

​Jak zmínil poslanec Jiří Bláha po jednání ASEMu "S kvalitou kontrol, při porovnání se statistikami s jinými zeměmi, kterým se chceme přiblížit, není možné být spokojeni. Je však potřeba zvážit všechny aspekty, aby změny vedly správným směrem a neměly spíše opačný efekt, které při rozvolnění mohou nahrát i společnostem a novým hráčům v této oblasti, pro které by bylo ekonomičtější kontrolu obcházet. Musíme mít funkční nástroj, abychom tyto hříšníky pak mohli efektivně dopadnout a potrestat. V neposlední řadě je však třeba myslet i na spokojenost zákaznků, kteří by systémem neměli být zbytečně zatěžováni, stejně tak i na přetíženou dopravu, která současným systémem zbytečně trpí a navíc zbytečně zatěžuje autoservisy, kteří mají s údržbou vozidel již tak dost práce a potýkají se tak s dalšími problémy, které denně musí řešit. Při současném stavu na trhu práce je tento stav jednoduše neudržitelný".

Za ASEM se s jeho názorem stotožňujeme a budeme se těšit na další jednání, na které by se nemělo dlouho čekat. Nadále budeme situaci sledovat a snažit se hájit zájem našich členů.

Datum zveřejnění

24.9.2019

Zdroj informací

ASEM

Fotogalerie

Výběr jazyka

SAČR

Facebook

Naše Projekty

AutoWeek

Page generated in 0.3598 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál