Nově vyvinutá verze nabízí užitečné zatížení, které je až o 300 kg vyšší než dosud nejvýkonnější varianta Transitu, tedy 2383 kg u skříňové varianty, pro podvozek s valníkem až 2558 kg a u podvozku s kabinou to je 2886 kg. Ford s touto variantou oslovuje především ty zákazníky, kteří potřebují obzvláště odolné základní vozidlo, například pro přestavbu na sklápěče, sanitky nebo policejní vozidla nebo 19místné minibusy.
Nejrobustnější model v historii Transitu prodělal rozsáhlé mechanické úpravy aby si i při vysoké nosnosti zachoval vysokou spolehlivost a odolnost. Náboje kol i samotná kola mají zesílenou konstrukci, zadní pneumatiky byly rozšířeny na 205 mm a posílením prošly rovněž zadní brzdy. Skříňová dodávka má navíc vyztuženou konstrukci karoserie v horní části. S pětitunovým Transitem do Evropy poprvé přichází i zesílená zadní náprava o nosnosti 3500 kg, která již prokázala svoji robustnost a odolnost v severoamerických variantách Transitu.
K dispozici budou čtyři délky rozvoru plus podvozek s jednoduchými a dvojitými kabinami pro až sedm lidí a k dispozici bude také skříňová varianta s objemem nákladového prostoru 15,1 m3 a podlahovou plochou pro přepravu až pěti europalet.
Pětiválcový turbodiesel 2,0 EcoBlue v provedení Heavy Duty Truck (HDT) produkuje 125 kW (170 k) a dosahuje maximální točivý moment 390 N.m. Standardně se do vozu s pohonem zadních kol instaluje šestirychlostní přímo řazená převodovka, na přání je k dispozici i desetistupňová automatická (ta ovšem nebude v ČR k dispozici).
K dispozici bude od listopadu ve verzi Van nebo podvozek s kabinou.
3.11.2020
Ford Motor