Servind

Zůstatková hodnota vozů Škoda převyšuje konkurenci

Zůstatková hodnota vozů Škoda převyšuje konkurenci

Pomaleji klesající zůstatková cena je jedním z důvodů, proč firmy i soukromníci dávají přednost vozům Škoda. Při potřebě vyměnit vůz za novější je u nich rozdíl mezi kupní a prodejní cenou menší než u většiny jiných značek. Cenová analýza společnosti Cebia, uskutečněná pomocí systému pro oceňování vozidel CebiCat GT, srovnává jejich průměrnou hodnotu po dvou a sedmi letech provozu s průměrem ostatních vozidel ze stejného segmentu se zážehovými a vznětovými motory.

Na zůstatkovou cenu má vliv i dostupnost informací z historie vozidla

Na pomalejší pokles zůstatkové ceny vozů Škoda má zásadní vliv velký zájem kupujících o tyto vozy, který je dán užitnou hodnotou jednotlivých modelů, snadno dostupnými náhradními díly, dostupností servisů a dostupností informací o historii vozů. To, že verze se zážehovými motory ztrácejí po sedmi letech na ceně méně se vznětovými je dáno především tím, že v průměru vykazují nižší kilometrový nájezd, což má na cenu zásadní vliv.

„Značka automobilu do zůstatkové hodnoty promlouvá, ale není to jediný aspekt ocenění vozu. Doložitelný pravidelný servis, nejlépe v autorizovaném servisu, prověřený původ a stav kilometrů ojetý vůz dále zhodnocují. Kupujícímu totiž doplňují informace o současném stavu vozidla. Dobrá koupě začíná právě poučeným výběrem. Moderní prodej ojetých vozů, jakým je i program Škoda Plus, dělá velkou část „domácího úkolu" za zákazníka. Naše vozy mají prověřený původ a prošly podrobnou vstupní prohlídkou v autorizovaném servisu. Díky tomu přesně víme, co nabízíme, nejen my, ale i zákazníci," potvrzuje Pavel Kašpar, zodpovědný za program Škoda Plus.

Octavia představuje dobrou investici

Podle cenové analýzy společnosti Cebia, uskutečněné pomocí systému pro oceňování vozidel CebiCat GT, si v porovnání s jinými vozidly nejlépe drží cenu vozy Škoda Octavia se zážehovými motory. Průměrná obvyklá cena modelu Škoda Octavia třetí generace Ambition 1,5 TSI/110 kW je po dvou letech na 73 % ceny nového vozidla. Oproti průměru vozidel nižší střední třídy se zážehovými motory je to o 5 % více. Po sedmi letech stáří klesne hodnota na 42 %, což je opět v porovnání s ostatními vozidly o 5 % více.

Octavia Combi s turbodieselem 2,0 TDI/110 kW udržuje sice náskok před ostatními vozidly se vznětovými motory ze stejné třídy, po dvou letech je však její hodnota o 8 % nižší než u zážehové verze, ale 65 % pořizovací ceny nového vozu je o 4 % vyšší než průměr ostatních vozidel. Větší pokles hodnoty turbodieselů oproti verzím se zážehovými motory je dán mj. i vyšším průměrným kilometrovým nájezdem a širší nabídkou vznětových verzí na trhu ojetých vozidel. Po sedmi letech je její cena na 34 %, což je o 5 % víc než průměr ostatních vozidel.

Superb na naftu si drží vyšší hodnotu než srovnatelná vozidla

V případě modelu Superb je z hlediska poklesu zůstatkové hodnoty po dvou letech od zakoupení jedno, zda máte verzi se zážehovým nebo vznětovým motorem. V obou případech se drží na 66 %. S přibývajícími lety však začnou modely s turbodiesely ztrácet hodnotu rychleji než verze na benzín. Po sedmi letech je průměrná hodnota Superbu 3. generace Style se zážehovým motorem 1,5 TSI/110 kW na úrovni 37 % pořizovací ceny nového vozu, zatímco v případě modelu 3. generace L&K combi s turbodieselem 2,0 TDI/140 kW je jen 29 %. I tak je ale zůstatková cena o 6 % vyšší než průměr ostatních vozidel ze segmentu vyšší střední třídy se vznětovými motory, zatímco poměr zůstatkové ceny sedmiletého Superbu s průměrem srovnatelných vozidel se zážehovými motory činí jen 2 %.

Fabia klesá na ceně ještě pomaleji než Octavia

Analýza modelu Fabia 3. generace Ambition se zážehovým motorem 1,0 MPI/55 kW ukázala, že po dvou letech si drží hodnotu stejně jako Octavia se zážehovým motorem, tedy na 73 % pořizovací ceny nového vozu. Jiná vozidla se zážehovými motory v segmentu mini a malých si však drží zůstatkovou cenu rovněž na 73 %. Rozdíl se projevuje až po sedmi letech, kdy zůstatková hodnota Škody Fabia dosahuje 45 %, zatímco průměrná zůstatková hodnota ostatních srovnatelných vozidel 43 %.

Cena vozidel ze segmentu mini a malých je nízká, jsou ideální pro městský provoz nebo jako druhé auto do rodiny, a proto se těší velkému zájmu kupujících a jejich hodnota tak klesá nejpomaleji. Důvodem, proč si malá dvouletá, vozidla drží relativně vysokou zůstatkovou hodnotu je i skutečnost, že jsou oproti ostatním vozům častěji ve vlastnictví fyzických osob. Tito majitelé se jich jen neradi po krátké době od zakoupení zbavují, a pokud ano, pak nejsou připraveni akceptovat vyšší ztrátu hodnoty oproti novému vozu.

Datum zveřejnění

4.1.2021

Zdroj informací

Cebia

Fotogalerie

Výběr jazyka

SAČR

Facebook

Naše Projekty

AutoWeek

Page generated in 0.4912 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál