Volkswagen Užitkové vozy postupně poodhaluje detaily nové generace modelu Transporter. „Sedmá generace přebírá detaily typických designových prvků šesti předchůdců a nově je interpretuje. Jde o tradici - každý nový Volkswagen Transporter byl vždy stylistickým mostem mezi dlouhou historií, přítomností a budoucností, a to je přesně to, co udržuje tuto sérii mladou již více než osm desetiletí a dělá z ní nejúspěšnější sérii dodávek ve své třídě na světě,“ vysvětluje šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy Albert Kirzinger.
Volkswagen Užitkové vozy odhalil interiér připravované nové generace modelu Transporter. Každý detail je v něm nový, a přece působí povědomě. „Interiér jsme koncipovali tak, aby přenesl uspořádání úspěšného modelu T6.1 do nové éry,“ říká Albert Kirzinger.
Vývoj se zaměřil na maximální využitelnost a praktičnost interiéru. Albert Kirzinger k tomu říká: „Za pozornost stojí především skutečnost, že jsme u přístrojové desky cíleně doplnili nebo zkombinovali velké spektrum digitálních funkcí s praktickými fyzickými tlačítky. Transporter je totiž nástrojem, vozem pro profesionály. A ti potřebují, aby se všechno snadno používalo a jejich práce byla efektivní. Toho lze dosáhnout pouze tehdy, jsou-li tvary v dokonalém souladu s funkčností. Řidičům modelu T6.1, kteří přesednou do nové verze, tak bude stačit jen několik minut, aby se sžili s ovládáním svého nového vozu. Ale to není všechno. Ovládání naší nové verze je dokonce ještě snadnější, což je přesně tím, o co jsme usilovali.“
Digitální přístrojový panel tvoří 12“ displej. Vedle něj je 13“ displej informačního systému. Páčka voliče automatické převodovky je na sloupku řízení. Řadicí páka u přímo řazené převodovky je jako dosud na středové konzoli. Sériově dodávaný multifunkční volant je vybaven přehlednými tlačítky.
Albert Kirzinger k tomu říká: „Využili jsme opravdu každý koutek, abychom maximalizovali funkčnost. A tak vzniklo stylisticky čisté a ergonomicky dokonalé pracoviště. Vysoká přístrojová deska přitom spolu s vysokou polohou sezení vytvářejí v interiéru typickou atmosféru modelů Bulli.“
Nový Transporter v závislosti na rozvoru náprav a výšce střechy nabídne nákladový prostor o objemu 5,8 až 9,0 m3 a možnost přepravy až tří europalet najednou. Vůz kromě toho může napájet různá elektrická zařízení i přes zásuvku na 230 V. Verze s elektrickým a plug-in hybridním pohonem mohou poskytovat celkový příkon 2300 W.
Volkswagen Transporter bude nabízen s turbodiesely, plug-in hybridním a plně elektrickým pohonem. Oficiální představení je naplánováno na druhé čtvrtletí roku 2024. Předprodej nové dodávky již v Evropě začal. Uvedení na trh proběhne v prvním čtvrtletí roku 2025.
Na rozdíl od předchozích generací nebudou mít skříňové dodávky a podvozky s kabinou Volkswagen Transporter stejný základ jako nejnovější generace osobního modelu Multivan, ale budou větší, protože vycházejí z nového Ford Transit Custom, s nímž budou sdílet i většinu dílů karoserie a mechanických komponent s Transitem. Novým Volkswagen Transporter se bude vyrábět společně s Fordem Transit Custom v továrně Ford Otosan v Turecku.
29. 7. 2024
Volkswagen Užitkové vozy
Foto: Volkswagen Užitkové vozy