Servind

Goodyear prodává značku pneumatik Dunlop

Goodyear prodává značku pneumatik Dunlop

Společnost Goodyear Tire & Rubber oznámila, že podepsala definitivní smlouvu o prodeji značky Dunlop zahrnující ochranné známky a nehmotná aktiva nezbytná pro provoz značkového podnikání v Evropě, Severní Americe a Oceánii pro spotřebitelské, komerční a jiné speciální pneumatiky spolu se souvisejícím duševním vlastnictvím společnosti Sumitomo Rubber Industries (SRI).

V souladu s podmínkami transakce společnost SRI zaplatí společnosti Goodyear při uzavření ve výši 701 milionů USD (odpovídá to 681 milionům eur) za převod značky Dunlop v relevantních geografických oblastech ve třech transakcích:

  • SRI zaplatí Goodyearu 526 milionů dolarů za značku Dunlop a určité související duševní vlastnictví,
  • SRI zaplatí společnosti Goodyear 105 milionů USD za podporu při přechodu značky Dunlop a souvisejícího duševního vlastnictví a usnadnění přechodu zákazníků Dunlop k SRI včetně plánovacích záležitostí a podpory distribuce a logistiky,
  • SRI nakoupí stávající zásoby pneumatik pro spotřebitele Dunlop. Přesná hodnota inventáře, která má být zakoupena, bude dokončena mezi podpisem a uzavřením, nicméně Goodyear odhaduje výtěžek na 70 milionů USD.

Goodyear hodlá použít výnosy z transakcí k financování iniciativ v souvislosti s plánem transformace společnosti Goodyear Forward.

Goodyear bude v souladu s podmínkami dohody pokračovat ve výrobě, prodeji a distribuci pneumatik pro spotřebitele značky Dunlop v Evropě minimálně do 31. prosince 2025 (s možností prodloužení). Goodyear zaplatí SRI během tohoto období licenční poplatky za prodej, ale jinak si ponechá veškerý zisk z tohoto prodeje. Doba platnosti dohody se automaticky prodlouží o další rok do 31. prosince 2026, pokud se strany vzájemně nedohodnou na dřívějším ukončení. Cílem tohoto přechodného období je poskytnout společnosti SRI čas rozšířit svou organizaci v Evropě tak, aby efektivně absorbovala značku Dunlop a udržela úroveň služeb pro stávající zákazníky Dunlopu.

Po skončení této dohody bude Goodyear v Evropě dodávat určité pneumatiky značky Dunlop společnosti SRI. Dohody stanoví minimální nákupní množství 4,5 milionu pneumatik ročně po dobu pěti let. SRI může dohodu ukončit předčasně po třetím roce s dvanáctiměsíční výpovědní lhůtou.

Goodyear bude dlouhodobě licencovat značku Dunlop od SRI pro komerční (nákladní) pneumatiky v Evropě s výhradou licenčního poplatku za prodej. Goodyear může ukončit tuto licenční smlouvu kdykoli během licenčního období.

Goodyear si zachová svá práva k ochranným známkám Dunlop pro své podnikání v oblasti motocyklových pneumatik v Evropě a Oceánii.

Prodej spotřebitelských pneumatik Dunlop dosáhl v roce 2023 celkem 532 milionů USD. Prodej komerčních (nákladních) pneumatik Dunlop dosáhl ve stejném období 201 milionů USD. Prodej dalších speciálních pneumatik Dunlop (kromě motocyklů) činil 22 milionů dolarů.

Goodyear nepředpokládá, že transakce bude mít významný dopad na provozní zisk segmentu po dobu platnosti dohody o přechodném období. Poté očekává, že transakce sníží provozní příjem segmentu o 65 milionů USD ročně než společnost podnikne kroky ke zlepšení své provozní marže.

Datum zveřejnění

10. 01. 2025

Zdroj informací

Goodyear

Foto: Goodyear

Výběr jazyka

Facebook

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.2975 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál