Společnost Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto, Mototechna či Auto Diskont, loni dosáhla nejlepší prodejní výsledek ve své historii, když celkově prodala 108 661 vozů, což byl meziroční růst o 11 %.
Aures loni prodával v průměru 9 000 vozů měsíčně, vůbec nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, kdy prodej poprvé překonal hranici 10 000 automobilů.
V České republice Aures poprvé prodal 60 000 vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku. Společnost vidí za svým úspěchem zejména výrazné zlepšení zákaznického zážitku, využití moderních technologií na bázi generativní umělé inteligence a další posílení svého postavení na trhu jako největšího prodejce ojetých a zánovních aut ve střední a východní Evropě.
„Zájem o ojeté a zánovní automobily, prodávané našimi autocentry, byl v loňském roce rekordní – prodali jsme nejvíce aut za 32 let naší existence. Díky tomu koncem ledna dosáhneme celkového počtu 3,3 milionu zákazníků, kteří u nás prodali nebo koupili vůz. Auta šla dobře na odbyt i v úplném závěru roku a zájem je i nyní, v prvních dnech roku nového. Naším cílem je růst v prodejích stejným tempem i v letošním roce, a proto se budeme nadále věnovat rozšiřování a rekonstrukcím stávajících autocenter a otevírání nových,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings.
Jako důležitý faktor svého úspěchu společnost vidí kromě rychle postupující digitalizace zejména neustálou práci na zvyšování zákaznické spokojenosti ve všech zemích. K růstu objemu obchodu významně přispěla také úspěšná implementace generativní AI do interních procesů společnosti.
„V tomto trendu budeme pokračovat. Ve využití AI vidíme další nástroj pro zvyšování našeho podílu na trhu. Již nyní díky AI agentům na zákaznickém centru vykupujeme měsíčně stovky vozů a toto číslo v následujícím roce dále poroste. Výrazně se díky tomu zkracuje doba kontaktu ‚živých‘ operátorů se zákazníky i jejich komfort, protože mohou řešit prodej svých vozů i mimo běžnou pracovní dobu zákaznického centra,“ řekla Karolína Topolová.
Mezi procesy využívající generativní AI a strojového učení v rámci Aures Holdings patří mimo jiné výkup vozidel, využívání nejlepších nákupních příležitostí, zavádění dynamické cenotvorby, předpovídání optimální alokace skladových vozů, realizace marketingových strategií zaměřených na data a řízení personalizovaných online interakcí. Práci s datovými aplikacemi, které se staly klíčovým faktorem obchodního úspěchu, má v rámci Auresu na starosti elitní centrum excelence Resulmatic.
Přestože v Česku byly hatchbacky nejprodávanějším typem vozu i vloni (26,4 %), jejich pozice stále oslabuje. Komi zaostávají již jen o něco málo přes 100 kusů s 26,2% podílem. SUV ztrácejí na první příčku 500 kusů s 25,4 %. Hatchbacky ztrácejí i v dalších zemích. Například na Slovensku loni tvořily 29,8 % prodejů v AAA Auto, čímž meziročně ztratily přes 2 %. Naopak kombi posílily na 25,2 %, SUV na 25,1 %. V Polsku je podíl na trhu 34,3 % ve prospěch hatchbacků, 26,7 % jsou SUV a 18,3 % kombi.
V kategorii paliv opět vedou vozy na benzin ve všech zemích, kde AAA Auto působí (ČR 48,4 %, PL 57,8 %, SK 47,8%). Oslabování pozice nafty je nejčastěji ve prospěch alternativních paliv.
„Za loňský rok jsme prodali meziročně více než dvojnásobek elektromobilů, konkrétně 900. Počet prodaných hybridů vzrostl o 68 % na 5000,“ doplnila Karolína Topolová. Nejoblíbenějšími elektromobily loňského roku byly v ČR vozy Tesla Model 3, BMW i3 a Hyundai Kona.
14. 01. 2025
Aures Holdings
Foto: Aures Holdings