Trh ojetých vozů online se rychle mění a elektromobilita už není jen doménou nových aut. Je to zřejmé z ročního souhrnu výsledků online platformy Carvago, největší evropské online platformy pro nákup a prodej ojetých vozů. Již 10 % ze všech prodaných vozů tvořily v loňském roce elektromobily a 9 % hybridní vozy. Tyto dvě skupiny ojetých automobilů představovaly společně pětinu všech prodejů. Nejvýrazněji, konkrétně o 8 %, klesl naproti tomu zájem o vozy na naftu. Stabilní pozici si drží automobily s benzinovými motory.
„V preferencích zákazníků vidíme v posledním roce zřetelný posun. Zatímco ještě v roce 2023 dominovaly na Carvago dieselové vozy, loni zájem o ně opadl právě na úkor elektromobilů a hybridů, jejichž prodej se meziročně zdvojnásobil. Je vidět, že zákazníci stále častěji hledají nejen úspornější, ale také modernější a ekologičtější alternativy. Zvýšený zájem přičítám mimo jiné rostoucímu počtu uživatelů elektromobilů a potažmo těm, kteří se v nich již měli možnost svézt, a také větší osvětě, která přispívá k odbourávání nedůvěry a mýtů,“ říká zakladatel Carvago Jakub Šulta.
„Zákazníci nakupující na Carvago si při nákupu elektromobilů potrpí na kvalitu. Nejprodávanějšími značkami v loňském roce byly Tesla, Nissan a Volkswagen. V nabídce Carvago si mohou vybrat z více než 90 000 elektromobilů, z nichž je více než polovina stáří do 3 let s nájezdem méně než 50 000 kilometrů.“ dodal Jakub Šulta.
V prodejních statistikách si vozy na benzin drží stabilní podíl 43 %, avšak auta na naftu čelí klesajícímu zájmu spotřebitelů. Jejich podíl se meziročně snížil z 46 % na 38 %.
Nejprodávanější elektromobily v roce 2024 na Carvago:
Nejprodávanější hybridy v roce 2024 na Carvago :
10. 02. 2025
Carvago
Foto: Carvago