Servind

Roste počet firemních zákazníků přecházejících k elektromobilitě

Roste počet firemních zákazníků přecházejících k elektromobilitě

Z informací specialisty na správu podnikových autoparků leasingové společnosti Drivalia Lease Czech Republic vyplývá, že nejoblíbenějším elektromobilem ve velkých tuzemských firmách je Škoda Enyaq. V její zákaznické flotile drží Škoda Enyaq mezi čistými elektromobily 35% podíl, druhý je Volkswagen ID.3 s 11 % a třetí BMW i4 s 6 %.

Dominance automobilky Škoda Auto v kategorii elektromobilů ale není tak výrazná jako na celkovém automobilovém trhu. Drivalia má v České republice ve správě přes 30 000 automobilů a značka Škoda v ní zaujímá nadpoloviční podíl (57 %). Ve skupině čistých elektromobilů tvoří vozy Škoda 35 % portfolia, v případě plug-in hybridů je to 47 %.

„U čistých elektromobilů je situace na trhu vyrovnanější. Větší procento klientů volí v této skupině aut prémiové značky. Důvody jsou poměr ceny a dojezdu, širší nabídka modelů a také fakt, že ve flotilách elektromobily obvykle nahrazují konvenční vozy ve vyšších automobilových segmentech,“ vysvětluje Jana Faltová, Business Performance Manager společnosti Drivalia.

Ve velkých firmách se hůř prosazují nové značky včetně americké Tesly, která přitom loni v Česku výrazně navýšila prodej, když těžila z dotací, které byly určeny pro podnikatele a podmíněny financováním pomocí úvěru. Podle údajů SDA vykázala Tesla za celý rok 2024 v Česku 3695 nových registrací. Nejžádanějším elektrickým vozem byla Tesla Model Y s 1998 registracemi. Následovaly Tesla Model 3 s 1644 registracemi a za ní Škoda Enyaq s 1641 registracemi.

„Velcí flotiloví zákazníci jsou specifičtí tím, že mají striktnější interní pravidla pro výběr služebních vozidel. Obvykle u nich převládá konzervativní přístup a navíc požadují kvalitní poprodejní služby včetně husté sítě regionálních servisů. V tomto ohledu mají tradiční značky zatím výhodu,“ vysvětluje Jana Faltová.

Drivalia u svých zákazníků eviduje stoupající zájem o elektrický pohon. Aktuálně jej má každé desáté vozidlo ze všech nově objednaných aut. Na čisté elektromobily připadá 5 % nových objednávek a na plug-in hybridy 4,9 %.

Podle společnosti se zvětšuje skupina firem, které elektrická auta zařazují do svých flotil. V rámci zákaznického portfolia Drivalie v České republice se jejich počet za posledních osmnáct měsíců ztrojnásobil. Aktuálně má 18 % firemních klientů ve flotile aspoň jeden elektromobil, ve skupině korporátních zákazníků je to 21 %. Nejčastěji tito zákazníci působí v energetice, v sektoru ICT (Informační a komunikační technologie) anebo ve farmaceutickém průmyslu.

„Podniky, které na elektřinu převádějí celou flotilu, jsou stále výjimkou. Přibývá ale firem, které počty elektromobilů postupně navyšují v souladu se svou dlouhodobou strategií přechodu od spalovacích pohonů,“ doplňuje Jana Faltová.

Drivalia v oblasti elektromobility nabízí komplexní služby. Zákazníkům poskytuje nabíjecí karty, které mohou využít u 27 000 stanic v 25 zemích, připravila i online mapu těchto stanic. Dodává chytré nabíjecí kabely nebo telematické jednotky, které dokážou vést reporting dobíjení na domácí stanici. Součástí služeb je komplexní poradenství, pomoc s výběrem vozidel i při výstavbě wallboxů, a to nejen v sídle klienta, ale také v domovech jednotlivých řidičů, pokud je to možné. V rámci expertních služeb se Drivalia zaměřuje i na analýzy celkových nákladů na vlastnictví elektromobilů (TCO).

Nejoblíbenější značky v zákaznické flotile Drivalia v ČR

Elektromobily (BEV):

Škoda    35 %

Volkswagen        15 %

BMW     10 %

Plug-in hybridy (PHEV):

Škoda    47 %

Volvo     20 %

BMW     12 %

Celá flotila bez ohledu na pohon:

Škoda    57 %

Volkswagen        7 %

Toyota   5 %

Hyundai               5 %

Nejoblíbenější elektrické modely v zákaznické flotile Drivalia v ČR

Elektromobily (BEV):

Škoda Enyaq       35 %

Volkswagen ID.3              11 %

BMW i4               6 %

Ford Mustang Mach-E    6 %

Hyundai Ioniq 5 5 %

Opel Corsa          5 %

Plug-in hybridy (PHEV):

Škoda Octavia iV              30 %

Škoda Superb iV              19 %

Volvo XC60         9 %

Volvo XC90         7 %

BMW X5              5 %

Datum zveřejnění

26. 02. 2025

Zdroj informací

Drivalia

Foto: Drivalia

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2025

Facebook

Naše Projekty - Oldtimer

Oldtimer< /

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.3053 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál