Servind

Daimler Truck kraluje českému trhu

Daimler Truck kraluje českému trhu

Značka Mercedes-Benz po 23. v řadě obhájila prvenství v registracích nákladních automobilů nad 6,5 t celkové hmotnosti v České republice. Rozvoj servisní sítě Daimler Truck Česká republika pokračuje otevíráním nových servisních i prodejních míst.

Výsledky roku 2024

V roce 2024 bylo v ČR nově registrováno celkem 8671 nákladních automobilů s celkovou hmotností nad 6,5 t, tedy o 1200 vozidel méně, než v roce 2023. Z toho 1646 nákladních vozidel neslo značku Mercedes-Benz, což znamená podíl na celkovém relevantním trhu 19 %.

V České republice bylo registrováno 839 tahačů návěsů značky Mercedes-Benz, což znamená tržní podíl 17,7 %. V podvozcích pro různé druhy speciálních nástaveb značka registrovala 623 vozidel, což znamená tržní podíl 20,8 % a tradiční první pozici v této kategorii.

Prodej malých nákladních vozů Fuso Canter, které spadají do nabídky koncernu, dosáhl se 68 vozidly v kategorii srovnatelných produktů tržní podíl přes 40 %.  Elektricky poháněný Fuso eCanter je jednoznačným lídrem před všemi ostatními produkty v kategoriích N2 a N3.

Poprodejní služby a jejich rozvoj

V roce 2024 autorizované servisní partnery navštívilo o 4 % víc vozidel než v roce 2023. Díky nově vybudovaným servisním kapacitám se zlepšila dostupnost servisních služeb pro zákazníky a snížily se prostoje vozidel z důvodu oprav, a to především v oblasti střední a severní Moravy.

V návaznosti na oddělení společností Mercedes-Benz AG a DaimlerTruck AG probíhaly v servisní síti zásadní změny. V lednu se představily nové diagnostické přístroje pro nákladní vozidla, na podzim byl zaveden nový systém pro uplatňování nákladů za garanční opravy a koncem listopadu byla spuštěna distribuce náhradních dílů z nového logistického centra v německém Günzburgu.

Současně pokračuje dynamický vývoj digitalizace servisních služeb, kde je čím dál více vozidel online propojeno se servisními centry, centrální technickou podporou a dispečery našich zákazníků. To umožňuje zefektivnění plánování servisních návštěv a zvyšuje transparentnost průběhu samotných servisních zásahů.

Probíhající změny jsou zásadní pro organizaci v servisech a vyžadují úpravy dílenských procesů. S tím souvisí nutná příprava a intenzivní školení servisního personálu. Současně pokračuje podpora spolupráce smluvních servisů s odbornými středními školami v oblasti přípravy budoucích servisních techniků a produktivního personálu pro opravy nákladních vozidel.

Digitalizace jako základ všech procesů a služeb

Jedním z hlavních argumentů pro vozidla značky Mercedes-Benz Trucks jsou jejich nízké provozní náklady a bohatá nabídka doprovodných služeb. Telematické služby pod hlavičkou FleetBoard a MB Uptime patří k hojně využívaným. Službu MB Uptime využívá 60 % zákazníků, což aktuálně představuje 2400 aktivních vozidel.

MyTruckPoint. Přístup do digitálního světa divize Mercedes-Benz Trucks nabízí nový portál My TruckPoint. Společnost vychází tímto zákaznickým portálem vstříc přání mnoha klientů, kteří požadovali jednodušší správu vozového parku. Kompletně digitalizované pracoviště poskytuje zákazníkům 360° přehled o vozidlech, relevantních informacích, podkladech a procesech – a to s jedním jediným přístupem. Na portál se od jeho spuštění v roce 2024 již zaregistrovalo přes 200 zákazníků s více než 1100 vozidly a registrace rychle přibývají.

Prostřednictvím zákaznického portálu mají zákazníci přístup také ke službě TruckLive. Registrovaným uživatelům služby My TruckPoint umožňuje přístup k řadě funkcí, které jsou spojeny s vysokou přidanou hodnotou pro provozovatele vozového parku i pro řidiče. Například Maintenance Management může vylepšit plánování údržby na základě aktuálních predikcí intervalů údržby. Provozovatelé vozových parků současně dostávají aktuální informace o stavu svých vozidel prostřednictvím příslušných dat a zpráv o událostech, a mohou tak rychle reagovat nezbytnými opatřeními, ať se jedná o údržbu, nebo opravy.

Live Traffic se osvědčuje jako užitečný modul využitelný na cestách a pro rychlá opatření v oblasti dispečinku. Dodávaná data o silničním provozu v reálném čase umožňují dynamický výpočet trasy v navigačním systému ve vozidle. Díky tomu lze zkrátit doby jízd a precizněji plánovat doby příjezdu.

Connected Traffic Warnings přispívá ke zvyšování bezpečnosti rozpoznáváním nebezpečí a předáváním výstražných upozornění na rizikové úseky vozidlům v blízkém okolí.

Pomocí služby Service24h Connected mohou manažeři vozových parků nahlásit poruchu vozidla jednoduše online prostřednictvím portálu My TruckPoint for Mercedes-Benz Trucks. Vzhledem k tomu, že jsou relevantní data již předem vyplněna, ušetří online hlášení poruch cenný čas v porovnání s voláním na servisní horkou linku. V budoucnosti budou navíc přenášeny údaje o aktuální poloze vozidla a jeho diagnostická data, což zlepší přípravu případného zásahu havarijní služby.

Služba Over-the-Air Updates umožňuje udržovat software vozidel v nejaktuálnější podobě. Přístrojová deska Multimedia Cockpit Interactive druhé generace, která je sériovou výbavou modelu eActros 600 a během roku 2025 se začne dodávat i do Actrosu L, poskytne řadu nových digitálních funkcí a mimo jiné též návod k uskutečnění aktualizace. Mercedes-Benz Trucks Remote 3.0 je mobilní aplikace, která umožní přístup k důležitým informacím o stavu vozidla.

Přechod na novou logistiku náhradních dílů

Nový logistický areál společnosti Daimler Truck, Global Parts Center (GPC) v Halberstadtu v Sasku-Anhaltsku postupně od roku 2025 převezme celosvětovou dodávku náhradních dílů pro nákladní vozidla Mercedes-Benz. Nová budova bude obsluhovat 20 regionálních logistických center po celém světě v třífázovém logistickém procesu. Ty zase dodají díly regionálním prodejcům. Halberstadt se tak stává srdcem celosvětové dodávky náhradních dílů pro nákladní vozidla Mercedes-Benz.

V areálu budou dvě velké paralelní haly pro příchozí a odchozí zboží a několik menších budov, jako jsou recyklační haly nebo kancelářská budova. K dispozici zde bude 30 nabíjecích míst pro elektromobily, aby se zaměstnancům usnadnil přístup k elektrické mobilitě. K dispozici budou také vhodná dobíjecí zařízení pro nákladní vozidla dodavatelů - plánuje se 16 nabíjecích míst s nabíjecím výkonem 200 kW a čtyři nabíjecí místa s nabíjecím výkonem 400 kW.

Dealerská síť

Dealerská síť Mercedes-Benz Trucks v čele s dovozcem a vlastním dealerstvím Daimler Truck ČR v posledních letech masivně investuje do zkvalitňování servisních služeb. Prvním signálem bylo otevření nového servisního centra společnosti Hošek Motor (nyní Hedin Automotive) v Ostrovačicích u Brna v roce 2018. Následovalo nové prodejní a servisní centrum společnosti Croy v Bravanticích u Ostravy a vlastní pobočka Daimler Truck CZ ve Velkém Týnci u Olomouce v roce 2023.

Začátkem druhého kvartálu letošního roku otevře nové prodejní a servisní středisko pro nákladní vozy i společnost Milan Král na okraji Českých Budějovic. Zásadní rekonstrukcí a rozšířením prošly prodejní a servisní prostory společnosti Hoffmann a Žižák v Brandýse nad Labem. Další projekty výstavby nových servisních center pro nákladní vozy jsou ve stádiu pokročilých příprav.

Datum zveřejnění

19. 03. 2025

Zdroj informací

Daimler Truck

Foto: Daimler Truck a Vladimír Rybecký

Fotogalerie

Výběr jazyka

Autoopravář JUNIOR 2025

Facebook

Naše Projekty - Oldtimer

Oldtimer< /

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.27 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál