Servind

Nové palivo Shell Renewable Diesel

Nové palivo Shell Renewable Diesel

Společnost Shell Czech Republic na českém trhu představuje nové palivo Shell Renewable Diesel, které přináší až 90% snížení emisí CO₂e¹ ve srovnání s konvenční naftou B7². Palivo je dostupné na čerpací stanici Svatá Kateřina na dálnici D5, která leží na klíčovém dopravním spojení s Německem a západní Evropou.

Shell Renewable Diesel je tzv. drop-in palivo, což znamená, že může být okamžitě používáno ve stávajících vznětových motorech bez nutnosti jakýchkoliv technických úprav. Kromě výrazného snížení emisí skleníkových plynů nabízí palivo také nižší emise oxidů dusíku a pevných částic, díky vysokému cetanovému číslu umožňuje také snadnější startování při nízkých teplotách.

Shell Renewable Diesel je parafinické palivo (HVO/HEFA), které se vyrábí pomocí hydrogenace a izomerace obnovitelných surovin především z odpadu a sekundárních produktů, jako jsou např. použitý stolní olej nebo živočišné tuky.

„V rámci našeho portfolia nabízíme různá řešení, která pomáhají snižovat emise v dopravě. Spuštění prodeje Shell Renewable Diesel je dalším logickým krokem v našem úsilí nabízet zákazníkům alternativní paliva s nižší uhlíkovou stopou. Jsme si vědomi, že dekarbonizace je postupný proces. Každá technologie se vyvíjí a Shell Renewable Diesel je ukázkou vývoje paliv pro vznětové motory,“ říká Daniel Vagaský, předseda představenstva společnosti Shell Czech Republic.

Shell Renewable Diesel přináší pro provozovatele vozového parku řadu výhod:

- Snížení emisí CO₂e¹ až o 90 % ve srovnání s konvenční naftou²

- Lze použít přímo ve vznětových motorech vašeho stávajícího vozového parku

- Palivo s čistším spalováním, které je alternativou k naftě

- Nižší emise: snížení emisí regulovaných znečišťujících látek oxidů dusíku (NOx), pevných částic (PM), oxidu uhelnatého (CO) a nespálených uhlovodíků (HC)

- Může snížit hluk

- Vynikající výkon při spalování za nízkých teplot

- Skladovatelnost: nižší riziko růstu mikroorganismů. Bez biosložek (FAME – metylester mastných kyselin)

- Rychleji se biologicky rozkládá a vykazuje menší ekotoxicitu

„Pro dopravce je klíčové, že Shell Renewable Diesel mohou používat v jejich stávajících vozidlech bez jakýchkoliv technických úprav, a to za předpokladu, že motory jsou schváleny pro používání paliv podle normy EN15940. Zákazníci zároveň obdrží čtvrtletní prohlášení Shell Customer Carbon Statements, která dokumentují dosažené snížení emisí CO₂e, což jim pomáhá prokazovat snižování emisí v rámci jejich vlastního reportingu,“ uvádí Daniel Vagaský.

Shell Renewable Diesel lze v nádrži míchat s naftou

Shell Renewable Diesel lze ihned používat ve stávajících vznětových motorech, které jsou schváleny pro používání paliv podle normy EN15940. Zákazníci nemusí vyprazdňovat palivové nádrže před prvním použitím – Shell Renewable Diesel lze použít samostatně nebo míchat s běžnou naftou EN590 B7 diesel v jakémkoli poměru.

V Evropě je od listopadu 2024 Shell Renewable Diesel dostupný v Německu, Nizozemsku, Francii, Belgii, Norsku, Švédsku a Finsku. Nyní přichází i na český trh. Palivo je dostupné na čerpací stanici Svatá Kateřina na dálnici D5, která leží na klíčovém dopravním koridoru do Německa a západní Evropy.

Poznámky

¹ Mezi 80%-90% CO₂e: CO₂e (ekvivalent oxidu uhličitého) zahrnuje emise CO₂, CH₄ a N₂O.

² Snížené emise CO₂e jsou vypočítány porovnáním k základní hodnotě skleníkových plynů (GHG) 90 g CO₂e /MJ metodou Well-to-Wheel, která platí pro diesel B7 na trhu Evropské unie. Uhlíková stopa dieselu B7 je vypočítána společností Shell na základě emisních faktorů z reportu JEC Well-to-Tank report v5 a interních studií společnosti Shell.

(Odkaz: Evropská komise, Společné výzkumné centrum, Prussi, M., Yugo, M., De Prada, L., et al., JEC well-to-tank report V5: JEC well-to-wheels analysis: well-to-wheels analysis of future automotive fuels and powetrains in the European context, Úřad pro publikace Evropské unie, 2020, https://data.europa.eu/doi/10.2760/959137)

Datum zveřejnění

17. 04. 2025

Zdroj informací

Shell

Foto: Shell

Výběr jazyka

Facebook

Naše Projekty - Oldtimer

Oldtimer< /

AutoWeek

AutoTablet

Page generated in 0.291 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál